کد مطلب:122242 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:258

مقدمه مؤلفین
ارزش و اهمیت مطالعه درباره رسول خدا صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام و تربیت آنها، خصوصیات و فضیلت هایشان ریشه عاطفی و احساسی ندارد بلكه اجابت امری است كه از جانب پروردگار همه عالم مطرح شده است. زمانی كه به محمد بن عبداله صلی الله علیه و آله وحی كرد كه بشریت را از تاریكی های كفر و شرك برهاند و به سوی نور و ایمان و توحید هدایت كند و آنگاه كه این چنین به رسول خود امر فرمود:

«برای چیزی اجر و پاداش قرار نمی دهم مگر دوست داشتن اهل بیت.

اظهار ارادت و دوستی به معصومین علیهم السلام كه در زندگی با قتل، شكنجه و دربدری مواجه شدند و سختی ها و دشواریهای زندگی را چشیدند و بر آنچه كه داشتند صبر پیشه كردند و راز نگه داشتند، هم خود و هم پیروان بی گناه آنها به شكلی كه دلها را به درد می آورد و جسم ها را آب می كند اذیت شدند، لازم بوده و هست.

و هرگاه، روز آغاز گردد هر كسی باید به نشر مطالبی ولو اندك از زندگی پیامبر صلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام بپردازد تا تلاشی در جهت شناساندن این افراد برجسته و سرآمد انسانها باشد.

ای كاش! هر مسلمانی با رهبران خود به درستی و آگاهانه آشنا می شد و به راحتی امامان خود را می شناخت و آنطور نمی شد كه از آنهایی باشند كه از دنیا بروند در حالیكه امام زمان خود را نشناختند و مرگ آنها همانند مردن در عصر جاهلیت باشد.

در راستای آشنایی با زندگی معصومین علیهم السلام قسمت چهارم از این مجموعه كه به «امام حسن مجتبی علیه السلام» اختصاص دارد، تقدیم حضور شما عزیزان می گردد.



[ صفحه 7]